IKÄOHJELMA

Aurinkoiseen aamuun

Uskomme siihen, että jokainen meistä haluaisi nauttia hyvästä olosta joka päivä. Meille hyvä olo tarkoittaa iloista mieltä, hyvää fyysistä kuntoa ja jaksamista, sekä virkeää aamua. Tätä hyvää oloa metsästämme yhdessä teidän kanssanne.

Ikäohjelma kestää noin kaksi vuotta. Ohjelma aloitetaan henkilökohtaisilla Kehon Ikä–kartoituksilla ja kyselyllä. Kahdessa henkilökohtaisessa Oma polku–tapaamisessa sovitaan suunnitelmasta, tsempataan ja muokataan suunnitelmaa tarpeen mukaan. Muutoksen tapahtumista mitataan seurantakartoituksien avulla. Ikäohjelman aikana seurataan myös hyötyliikunta aktiivisuutta, sekä annetaan tietoiskuja työpäivän jaksamiseen. Luennoilla käsitellään tärkeitä asioita, kuten ravintoa, lihaskunto, kehonhuoltoa ja nivelten hyvinvointia.

Kehon Ikä -kartoitus

Startti

  • Kehon Ikä-kartoitus suoritetaan Polarin OwnTest- laitteella
  • Terveys- ja liikuntakysely
  • Henkilökohtainen palaute
  • Henkilökohtainen liikuntasuositus

Hyvinvointiraportti

  • Raportit henkilöstön fyysisestä tuloskunnosta

Oma-polku tapaaminen 0-1 kk

  • Pohjautuu Kehon Ikä -raporttiin ja terveyskyselyyn
  • Haastattelun aikana selvitetään henkilön henkilökohtaiset toiveet ja tavoitteet ohjelmaan, sekä annetaan ohjausta ja laaditaan toteuttamissuunnitelma. Tavoitteena on löytää jokaiselle oma ja itselle sopiva suunnitelma, jossa huomioidaan sekä ravinto, että liikunta tai omat henkilökohtaiset tavoitteet.

Hyötyliikuntaseuranta käynnistyy 1 kk –>

  • Sähköisenä seurantaohjelmana käytetään HeiaHeia tai Sports Tracker
  • Ohjelmilla voidaan seurata esim. pyöräilyä, kävelyä, siivous, lumenluonti jne.

Luento – Oikeanlainen ravinto 4 kk

  • Luennolla käydään läpi mm. päivitetyt ravitsemissuositukset ja terveellisen ravinnon merkitys
  • Ruokailurytmi
  • Arjen valinnat

Kehon ikä -kartoitus seuranta 6 kk

  • Kehon Ikä-kartoitus suoritetaan Polarin OwnTest- laitteella
  • Terveys- ja liikuntakysely
  • Henkilökohtainen palaute
  • Henkilökohtainen liikuntasuositus

Hyvinvointiraportti

  • Vertailuraportti henkilöstön fyysisestä tuloskunnosta yritykselle

Täsmäisku 8 kk

  • Täsmäiskuina voidaan toteuttaa lajiopastuksia esim. kahvakuulan turvallinen käyttö ja oikeanlainen liiketekniikka, Kehonhuolto, sauvakävelyn oikeanlainen tekniikka jne.
  • Täsmäiskuina voidaan toteuttaa myös opastuksia työpisteellä/työpaikalla suositeltaviin taukojumppiin

Virikepäivä 10 kk

  • Virikepäivä voi olla hullunhauskaa yhdessä tekemistä
  • Suosittuja kokeiluita ovat olleet esim. Erilaiset kisailut, pesäpallo, frisbeegolf jne.

Oma polku -tapaaminen 12 kk

  • Tarkistushaastattelu, jonka tarkoituksena on ylläpitää projektin kulkua, sekä päivittää laadittuja suunnitelmia. Haastattelu hyvä välipysäkki katsoa missä mennään ja onko tullut kysymyksiä tai uusia haasteita matkalle

Luento 14 kk

  • Luennolla käydään läpi mm. päivänrytmitystä, unen laatua ja oikeaa suhdetta liikuntaan
  • Suositeltavat liikuntamuodot
  • Opi kuuntelemaan kehoasi

Täsmäisku 15 kk

  • Täsmäiskuina voidaan toteuttaa lajiopastuksia esim. kahvakuulan turvallinen käyttö ja oikeanlainen liiketekniikka, Kehonhuolto, sauvakävelyn oikeanlainen tekniikka jne.
  • Täsmäiskuina voidaan toteuttaa myös opastuksia työpisteellä/työpaikalla suositeltaviin taukojumppiin

Kehon Ikä-kartoitus seuranta 18 kk

  • Kehon Ikä-kartoitus suoritetaan Polarin OwnTest- laitteella
  • Terveys- ja liikuntakysely
  • Henkilökohtainen palaute
  • Henkilökohtainen liikuntasuositus

Hyvinvointiraportti

  • Vertailuraportti henkilöstön fyysisestä tuloskunnosta yritykselle

Yhteenveto ja jatkosuunnittelu

AXON LIFE OY 
Länsikatu 15, 80110 Joensuu

Pekka Sorsa
pekka.sorsa@axonlife.fi   |   045 326 5522


© 2015 AXON LIFE OY